Alegerea tipului de plăți în funcție de serviciile prestate:
- 1-phase se pretează serviciilor gen asigurări, bilete/abonamente, unde “deposit” se realizează în mod automat pentru tranzacțiile finalizate cu succes.
- 2-phase se pretează serviciilor de bunuri care necesită livrare, unde întâi se blochează suma, iar la livrarea/confirmarea livrării bunurilor este necesar să realizați “completarea” tranzacției și trebuie generat “deposit”.
Credențialele de acces sunt perechi de tipul nume de utilizator și parolă și sunt furnizate de către Banca Transilvania în momentul creării comerciantului pe platforma iPay. Acestea sunt necesare pentru accesarea consolei iPay și pentru apelarea API-urilor.
Atentie! Credențialele de producție nu funcționează pe mediul de test sau vice-versa.
Trimitere link de plată către client
Afacerea ta are la bază negocierea contravalorii produsului oferit spre vânzare, însă nu ai găsit o modalitate de plată online pentru asta ? Acum ai posibilitatea să realizezi acest lucru prin iPay BT. Contactează-ne și te vom ajuta.
Instalarea modulului
- Click pe “Module”
- Click pe “Adaugă modul”
- În stânga sus, click pe butonul albastru “Încarcă modulul”
- Click pe “Choose File”
- Selectați fișierul din folderul unde este salvat
- Click pe butonul “Instalează acum”
- Click pe butonul “Activează modulul”
- În meniul din stânga vă poziționați pe “WooCommerce”, apoi click pe “Setări”
- În bara de sus, click pe butonul “Plăți”
- În dreptul ipay – Online cu card bancar prin iPay, click pe butonul “Administrează”
Configurarea modulului
- În câmpul “Modul test/productie” se selectează:
- Producție – pentru comercianții definiți pe mediul de producție
- Test – pentru comercianții definiți pe mediul de test
- Se completează câmpul “Titlu”
- Se completează câmpul “Descriere” cu descrierea metodei de plată
- Se completează câmpurile “UserName” și “Parolă” cu credențialele API furnizate de Banca Transilvania
- Atenție! Credențialele de producție nu funcționează pe mediul de test sau vice-versa.
- Se alege din câmpul “Tip pagina de plata” modul de afișare a paginii de plată:
- AUTOMATIC – pentru a încărca pagina de plata în functie de dispozitivul utilizat in realizare plații
- DESKTOP - pentru a încărca pagini pentru afișarea pe monitoarele PC
- MOBILE - pentru a încărca pagini pentru afișarea pe dispozitive mobile
- Se alege din câmpul “Status dupa plata” statusul dorit pentru plățile finalizate
- Se alege din câmpul “Plată one phase / two phase” tipul de plată în funcție de serviciile prestate:
- One phase = tranzacția se decontează automat fără a fi nevoie de finalizarea ei de către un operator, după verificarea stocului. Opțiunea este folosită îndeosebi pentru servicii gen asigurări/bilete/abonamente.
- Two phase = tranzacția necesită intervenție pentru trimiterea în decontare. Opțiunea este folosită îndeosebi serviciilor de bunuri care necesită livrare.
- Se alege din câmpul “Actualizare automata status”:
- ACTIV: Dacă doriți actualizarea statusului din wordpress a comenzii în funcție de statusul real din iPay.
- INACTIV: Dacă NU doriți actualizarea statusului din wordpress a comenzii în funcție de statusul real din iPay.
- Notă ! În cazul în care nu este afișată metoda de plată, este necesar să intrați din admin-ul site-ului, să accesați Appearance -> Editor -> Pages -> Checkout -> click pe zona de checkout și în dreapta accesați switch to classic checkout, urmat de update.
Instalarea modulului
- Click pe “Module”
- Click pe “Module Manager”
- În dreapta sus, click pe butonul albastru “Încarcă un modul”
- Click pe “Selectează fișierul”
- Selectați fișierul din folderul unde este salvat
- Click pe butonul “Configurează”
Configurarea modulului
- Se completează câmpul “Title”
- Se completează câmpul “Description” cu descrierea metodei de plată
- În câmpul "Modul test?" se selectează:
- DA – pentru comercianții definiți pe mediul de test
- NU – pentru comercianții definiți pe mediul de producție
- Se completează câmpurile “UserName” și “password” cu credențialele API furnizate de Banca Transilvania
- Atenție! Credențialele de producție nu funcționează pe mediul de test sau vice-versa.
- Se alege din câmpul “Plată one / two phase” tipul de plată în funcție de serviciile prestate:
- One phase = tranzacția se decontează automat fără a fi nevoie de finalizarea ei de către un operator, după verificarea stocului. Opțiunea este folosită îndeosebi pentru servicii gen asigurări/bilete/abonamente.
- Two phase = tranzacția necesită intervenție pentru trimiterea în decontare. Opțiunea este folosită îndeosebi serviciilor de bunuri care necesită livrare.
- Câmpurile cu specificația 3DS2 sunt obligatorii și se notează informații default, ale comerciantului / a firmei. NU folosiți diacritice în componența mesajului !
- În câmpul ”3DSD2 E-mail” se notează adresa de mail
- În câmpul ”3DSD2 Phone” se notează numărul de telefon în format international, fără semne/spații și de lungime maxim 15 caractere. Pentru numerele de telefon de România este obligatoriu să fie cu cifra 4 în față (de ex. 40740123123)
- În câmpul ”3DS2 Contact” se notează informațiile persoanei de contact, maxim 40 caractere
- În câmpul ”3DS2 DeliveryType” se notează tipul livrării / facturării comenzii (de ex. online, curier sau fara livrare), maxim 20 caractere
- În câmpul ”3DS2 Country” se notează țara de livrare / facturare, conform ISO 3166-1, în cifre, maxim 3 cifre. Pentru Romania, codul este 642
- În câmpul ”3DS2 City” se notează orașul de livrare / facturare, maxim 50 caractere
- În câmpul ”ds2_ PostAddress” se notează adresa poștală de livrare / facturare, maxim 50 caractere
Acest modul este functional si pentru PrestaShop 8.1
Instalarea modulului
- Click pe “Module”
- Click pe “Module și servicii”
- În dreapta sus, click pe butonul “Adaugă un modul nou”
- Click pe “Alege un fișier”
- Selectați fișierul din folderul unde este salvat
- Click pe butonul “Încarcă acest modul”
- Click pe butonul “Configurează” în dreapta mai jos în pagină
Configurarea modulului
- Se completează câmpul “Title”
- Se completează câmpul “Description” cu descrierea metodei de plată
- Se completează câmpurile “UserName” și “password” cu credențialele API furnizate de Banca Transilvania
- Atenție! Credențialele de producție nu funcționează pe mediul de test sau vice-versa.
- În câmpul "Modul test?" se selectează:
- DA – pentru comercianții definiți pe mediul de test
- NU – pentru comercianții definiți pe mediul de producție
- Se alege din câmpul “Plată one / two phase” tipul de plată în funcție de serviciile prestate:
- One phase= tranzacția se decontează automat fără a fi nevoie de finalizarea ei de către un operator, după verificarea stocului. Opțiunea este folosită îndeosebi pentru servicii gen asigurări/bilete/abonamente.
- Two phase= tranzacția necesită intervenție pentru trimiterea în decontare. Opțiunea este folosită îndeosebi serviciilor de bunuri care necesită livrare.
- Câmpurile cu specificația 3DS2 sunt obligatorii și se notează informații default, ale comerciantului / a firmei. NU folosiți diacritice în componența mesajului !
- În câmpul ”3DSD2 E-mail” se notează adresa de mail
- În câmpul ”3DSD2 Phone” se notează numărul de telefon în format international, fără semne/spații și de lungime maxim 15 caractere. Pentru numerele de telefon de România este obligatoriu să fie cu cifra 4 în față (de ex. 40740123123)
- În câmpul ”3DS2 Contact” se notează informațiile persoanei de contact, maxim 40 caractere
- În câmpul ”3DS2 DeliveryType” se notează tipul livrării / facturării comenzii (de ex. online, curier sau fara livrare), maxim 20 caractere
- În câmpul ”3DS2 Country” se notează țara de livrare / facturare, conform ISO 3166-1, în cifre, maxim 3 cifre. Pentru Romania, codul este 642
- În câmpul ”3DS2 City” se notează orașul de livrare / facturare, maxim 50 caractere
- În câmpul ”ds2_ PostAddress” se notează adresa poștală de livrare / facturare, maxim 50 caractere
Instalarea modulului
• Vă conectați prin FTP pentru a copia folderul app și folderul skin din fișierul *zip primit de la BT
• Înainte de a da click pe “OK”, se verifică să nu fie bifată opțiunea “Convert file names to lowercase”
• Intră în consola de administrare Magento 1.9 și apasă click pe butonul “System” -> “Cache Management”
• Bifează opțiunea “Configurație” și apasă click pe butonul “Submit” din dreapta pentru refresh
• Dacă aveți folderul “include_src” se va copia folderul “app/code/local/Europayment” în “_src”
• Click din nou în bara de meniu pe “System”-> “Tools” -> “Compilation”
• Click pe butonul “Disable” dacă este cazul înainte de a da click pe “Run Compilation Process”. Dacă nu dai click pe “Disable”, sistemul te notifică că trebuie să o faci înainte.
• Click pe butonul “Run Compilation Process” din partea dreaptă
• În bara de meniu, click pe “System” -> “Configuration”
• În meniul din stânga, din secțiunea “Sales”, click pe “Payment Methods”
• Click pe iPay pentru configurarea modulului
- Se completează câmpul “Title”
- Se completează câmpurile “UserName” și “password” cu credențialele API furnizate de Banca Transilvania
Atenție! Credențialele de producție nu funcționează pe mediul de test sau vice-versa. - Se completează în câmpul “Plata 1 phase / 2 phase(1,2)” valoarea 1 pentru plăți 1-phase sau 2 pentru plăți 2-phase:
- One phase = tranzacția se decontează automat fără a fi nevoie de finalizarea ei de către un operator, după verificarea stocului. Opțiunea este folosită îndeosebi pentru servicii gen asigurări/bilete/abonamente.
- Two phase = tranzacția necesită intervenție pentru trimiterea în decontare. Opțiunea este folosită îndeosebi serviciilor de bunuri care necesită livrare.
- Se alege din câmpul “Status comanda dupa plata cu success” statusul dorit pentru plățile finalizate
- Se alege din câmpul “Status comanda dupa plata esuata” statusul dorit pentru plățile eșuate
- Se alege din câmpul “Status comanda cu plata nefinalizata” statusul dorit pentru plățile nefinalizate
- În câmpul "Modul productie/test (Yes=productie,No=test)" se alege varianta corespunzătoare în funcție de informațiile primite de la Banca Transilvania
- Câmpurile cu specificația 3DS2 sunt obligatorii și se notează informații default, ale comerciantului / a firmei. NU folosiți diacritice în componența mesajului !
- În câmpul ”3ds2 Email” se notează adresa de mail
- În câmpul ”3ds2 Phone” se notează numărul de telefon în format international, fără semne/spații și de lungime maxim 15 caractere. Pentru numerele de telefon de România este obligatoriu să fie cu cifra 4 în față (de ex. 40740123123)
- În câmpul ”3ds2 Contact” se notează informațiile persoanei de contact, maxim 40 caractere
- În câmpul ”3ds2 DeliveryType” se notează tipul livrării / facturării comenzii (de ex. online, curier sau fara livrare), maxim 20 caractere
- În câmpul ”3ds2 Country (642 RO)” se notează țara de livrare / facturare, conform ISO 3166-1, în cifre, maxim 3 cifre. Pentru Romania, codul este 642
- În câmpul ”3ds2 City” se notează orașul de livrare / facturare, maxim 50 caractere
- În câmpul ”3ds2 PostAddress” se notează adresa poștală de livrare / facturare, maxim 50 caractere
Instalarea modulului
- Vă conectați prin FTP pentru a copia folderul btrl din fișierul zip în folderul /app/code
- Intră în consola de administrare Magento 2 și apasă click pe butonul “System” -> “Web Setup Wizard”
- Click pe “Component Manager”
- Se activeză modulul btrl_ipay (coloana Actions)
Atenție! Trebuie să aveți active joburile cron Magento. Mai multe detalii aici: https://devdocs.magento.com/guides/v2.3/config-guide/cli/config-cli-subcommands-cron.html - După activarea cu succes, se revine la consola de administrare Magento 2 și se dă click pe butonul “Stores” -> “Configuration”
- În meniul din stânga din secțiunea “Sales”, click pe “Payment Methods”
Configurarea modulului
- Se completează câmpul “Titlu”
- Se completează câmpurile “UserName” și “Parola” cu credențialele API furnizate de Banca Transilvania
- Atenție! Credențialele de producție nu funcționează pe mediul de test sau vice-versa.
- În câmpul "Modul test (1-test, 0-producție)" se alege varianta corespunzătoare în funcție de informațiile primite de la Banca Transilvania
- Se completează în câmpul “Plată One phase/Two phase (introduceți 1 sau 2)” valoarea 1 pentru plăți 1-phase sau 2 pentru plăți 2-phase:
- One phase = tranzacția se decontează automat fără a fi nevoie de finalizarea ei de către un operator, după verificarea stocului. Opțiunea este folosită îndeosebi pentru servicii gen asigurări/bilete/abonamente.
- Two phase = tranzacția necesită intervenție pentru trimiterea în decontare. Opțiunea este folosită îndeosebi serviciilor de bunuri care necesită livrare.
- Se alege din câmpul “Status comanda noua” statusul dorit pentru plățile noi
- Se alege din câmpul “Status comanda dupa plata” statusul dorit pentru plățile finalizate
- Câmpurile cu specificația 3DS2 sunt obligatorii și se notează informații default, ale comerciantului / a firmei. NU folosiți diacritice în componența mesajului !
- În câmpul ”3ds2 Email” se notează adresa de mail
- În câmpul ”3ds2 Phone” se notează numărul de telefon în format international, fără semne/spații și de lungime maxim 15 caractere. Pentru numerele de telefon de România este obligatoriu să fie cu cifra 4 în față (de ex. 40740123123)
- În câmpul ”3ds2 Contact” se notează informațiile persoanei de contact, maxim 40 caractere
- În câmpul ”3ds2 DeliveryType” se notează tipul livrării / facturării comenzii (de ex. online, curier sau fara livrare), maxim 20 caractere
- În câmpul ”3ds2 Country” se notează țara de livrare / facturare, conform ISO 3166-1, în cifre, maxim 3 cifre. Pentru Romania, codul este 642
- În câmpul ”3ds2 City” se notează orașul de livrare / facturare, maxim 50 caractere
- În câmpul ”3ds2 PostAddress” se notează adresa poștală de livrare / facturare, maxim 50 caractere
Instalarea modulului
- Se încarcă pe FTP, unde se regăsesc fișierele site-ului, conținutul forderului upload (admin și catalog).
- Click pe “Extensions” -> “Modules” și căutați metoda de plată “iPay Banca Transilvania”, urmată de click pe butonul de “Edit”
Configurarea modulului
- Se completează câmpul “Nume metoda de plata”
- Se completează câmpurile “UserName” și “Password” cu credențialele API furnizate de Banca Transilvania
- Atenție! Credențialele de producție nu funcționează pe mediul de test sau vice-versa.
- În câmpul "Mod test" se alege varianta corespunzătoare în funcție de informațiile primite de la Banca Transilvania.
- Se selectează opțiunea “Enabled” pentru funcționarea pe mediul de test
- Se selectează opțiunea “Disabled” pentru funcționarea pe mediul de producție
- În câmpul “Plata two phase” se selectează opțiunea “Enabled” pentru funcționarea plăților prin two phase SAU se selectează opțiunea “Disabled” pentru funcționarea plăților prin one phase
- One phase = tranzacția se decontează automat fără a fi nevoie de finalizarea ei de către un operator, după verificarea stocului. Opțiunea este folosită îndeosebi pentru servicii gen asigurări/bilete/abonamente.
- Two phase = tranzacția necesită intervenție pentru trimiterea în decontare. Opțiunea este folosită îndeosebi serviciilor de bunuri care necesită livrare.
- Se alege din câmpul “Status lansare comanda” statusul dorit pentru plățile noi
- Se alege din câmpul “Status plata cu succes” statusul dorit pentru plățile finalizate
- Se alege din câmpul “Status plata esuata” statusul dorit pentru plățile declinate
- În câmpul "Stare modul" se alege
- Opțiunea “Enabled” pentru activarea platilor online prin iPay BT
- Opțiunea “Disabled” pentru dezactivarea platilor online prin iPay BT
- Câmpurile cu specificația 3DS2 sunt obligatorii și se notează informații default, ale comerciantului. NU folosiți diacritice în componența mesajului !
- În câmpul ”3ds2_email” se notează adresa de mail
- În câmpul ” 3ds2_phone” se notează numărul de telefon în format international, fără semne/spații și de lungime maxim 15 caractere. Pentru numerele de telefon de România este obligatoriu să fie cu cifra 4 în față (de ex. 40740123123)
- În câmpul ” 3ds2_contact” se notează informațiile persoanei de contact, maxim 40 caractere
- În câmpul ” 3ds2_deliveryType” se notează tipul livrării / facturării comenzii (de ex. online, curier sau fara livrare), maxim 20 caractere
- În câmpul ” 3ds2_country” se notează țara de livrare / facturare, conform ISO 3166-1, în cifre, maxim 3 cifre. Pentru Romania, codul este 642
- În câmpul ” 3ds2_city” se notează orașul de livrare / facturare, maxim 50 caractere
- În câmpul ” 3ds2_postAddress” se notează adresa poștală de livrare / facturare, maxim 50 caractere
- După completarea câmpurilor, se revine sus în pagină și se apasă butonul “Save”
Instalarea modulului
- În meniul Navigation se apasă click pe submeniul “Extensions”
- Click “Installer” -> click pe butonul “Upload”
- Selectați fișierul din folderul unde este salvat și apăsați butonul “Open”
- După instalarea cu succes a modulului, click în meniu pe “Modifications”, urmat de click pe butonul de refresh din pagina deschisă (cel de culoare albastră din partea dreaptă)
- Click pe “Extensions” și in filtrul din “Choose the extension type” se selectează “Payments”
Configurarea modulului
- Căutați metoda de plată “iPay Banca Transilvania”, urmată de click pe butonul de “Edit” Se completează câmpul “Nume metoda de plata”
- Se completează câmpurile “Username” și “Password” cu credențialele API furnizate de Banca Transilvania
- Atenție! Credențialele de producție nu funcționează pe mediul de test sau vice-versa.
- În câmpul “Plata two phase” se selectează opțiunea “Enabled” pentru funcționarea plăților prin two phase SAU se selectează opțiunea “Disabled” pentru funcționarea plăților prin one phase
- One phase = tranzacția se decontează automat fără a fi nevoie de finalizarea ei de către un operator, după verificarea stocului. Opțiunea este folosită îndeosebi pentru servicii gen asigurări/bilete/abonamente.
- Two phase = tranzacția necesită intervenție pentru trimiterea în decontare. Opțiunea este folosită îndeosebi serviciilor de bunuri care necesită livrare.
- În câmpul "Mod test" se alege varianta corespunzătoare în funcție de informațiile primite de la Banca Transilvania.
- Se selectează opțiunea “Enabled” pentru funcționarea pe mediul de test
- Se selectează opțiunea “Disabled” pentru funcționarea pe mediul de producție
- Se alege din câmpul “Status lansare comanda” statusul dorit pentru plățile noi
- Se alege din câmpul “Status plata cu succes” statusul dorit pentru plățile finalizate
- Se alege din câmpul “Status plata esuata” statusul dorit pentru plățile declinate
- În câmpul "Stare modul" se alege
- Opțiunea “Enabled” pentru activarea platilor online prin iPay BT
- Opțiunea “Disabled” pentru dezactivarea platilor online prin iPay BT
- Câmpurile cu specificația 3DS2 sunt obligatoriiși se notează informații default, ale comerciantului.NU folosiți diacritice în componența mesajului !
- În câmpul ”3ds2_email” se notează adresa de mail
- În câmpul ”3ds2_phone” se notează numărul de telefon în format inte ational, fără semne/spații și de lungime maxim 15 caractere. Pentru numerele de telefon de România este obligatoriu să fie cu cifra 4 în față (de ex. 40740123123)
- În câmpul ”3ds2_contact” se notează informațiile persoanei de contact, maxim 40 caractere
- În câmpul ”3ds2_deliveryType” se notează tipul livrării / facturării comenzii (de ex. online, curier sau fara livrare), maxim 20 caractere
- În câmpul ”3ds2_country” se notează țara de livrare / facturare, conform ISO 3166-1, în cifre, maxim 3 cifre. Pentru Romania, codul este 642
- În câmpul ”3ds2_city” se notează orașul de livrare / facturare, maxim 50 caractere
- În câmpul ”3ds2_postAddress” se notează adresa poștală de livrare / facturare, maxim 50 caractere
- După completarea câmpurilor, se revine sus în pagină și se apasă butonul “Save”
Integrarea iPay folosind tehnologiile .NET este dezvoltat in parteneriat cu CityOn - Platforma integrata cu modulul iPay si recomandata pentru tranzactiile din Administratia Publica.