Termenii și condițiile de utilizare a aplicației POS
Data actualizarii: 18 Martie 2021
1.Aplicația POS şi acceptarea folosirii aplicației
Termenii și condițiile pentru Client (denumiți în continuare „Termenii”) constituie un contract, legal încheiat între Banca Transilvania S.A., instituție de credit înființată în România, cu sediul social în Cluj-Napoca, str. Calea Dorobanților nr. 30-36, județul Cluj, înmatriculată la Registrul Comerțului sub nr. J1993004155124, cod unic RO 5022670 (denumită în continuare „BT” sau „banca”) și dumneavoastră („clientul” sau „utilizatorul”).
Vă recomandăm să citiți integral prezenții Termeni înainte de a decide dacă îi acceptați și continuați procesul de înregistrare. Dacă nu sunteți de acord cu oricare dintre prevederile termenilor, vă rugăm să nu accesați, navigați sau utilizați aplicația, și nici software-ul, serviciile, informațiile, materialele sau alte asemenea cuprinse în aplicație.
Dacă în orice moment după înregistrarea în aplicația POS (denumită în continuare „Aplicația” sau „Aplicație POS”) decideți că nu mai sunteți de acord cu prezenții Termeni, vă rugăm să dezinstalați aplicația. DÂND CLICK PE BUTONUL „SUNT DE ACORD”, SUNTEȚI DE ACORD CU UTILIZAREA APLICAȚIEI POS ÎN CONDIȚIILE MENȚIONATE ÎN TERMENII DE UTILIZARE.
Termenii stabilesc modul în care puteți accepta plăți cu cardurile înrolate în serviciul 3D Secure, sau dispozitive de plată, sub sigla Visa, Mastercard și Maestro, în aplicația POS, prin tehnologia NFC (Near Field Communication).
Termenii se completează cu:
- condițiile generale de afaceri ale Băncii Transilvania aplicabile Persoanelor Juridice și Persoanelor Fizice (denumite în continuare „CGA”), disponibile pe site-ul băncii – www.bancatransilvania.ro, regulamentele oficiale pentru acceptarea la plată a cardurilor ale organizațiilor internaționale de plată cu carduri – Visa, Mastercard, Maestro
- cu contractul de acceptare carduri la plată prin Aplicația POS (denumit în continuare „Contract Aplicație POS”). Pentru a putea folosi Aplicația POS și pentru a putea beneficia de serviciile oferite în cadrul aplicației, este necesar să fiți desemnat utilizator de către entitatea juridică care are semnat un Contract de folosire a Aplicației POS cu BT.
Prin înregistrarea în aplicație confirmați că aveți 18 ani împliniți și că nu v-a fost interzis dreptul de a utiliza un serviciu de genul celui oferit de Aplicația POS.
BT depune toate eforturile împotriva utilizării necorespunzătoare a acestei aplicații și facilitaților acesteia. Banca va monitoriza modul de utilizare a aplicației pentru a se asigura că acesta corespunde prezenților Termeni și că serviciile nu sunt folosite într-un mod abuziv.
- Cum accesați Aplicația POS?
Aplicația POS este o aplicație informatică securizată, accesibilă prin intermediul telefonului mobil cu conexiune la Internet. Aplicația poate fi utilizată pe sistemul de operare Android și este necesar să fie instalată din magazinul Google Play Store.
Aplicația POS oferă posibilitatea de integrare prin API (Application Programming Interface) a serviciilor aplicației cu sistemele de gestiune produse și servicii ale entităților juridice, pe baza Contractului de utilizare a Aplicației POS, prin documentația API pusă la dispoziție.
În cadrul unor astfel de proiecte, BT poate trimite linkuri personalizate cu extensia fișierului “.apk”, soluție oferită de sistemul de operare Android, în scopul distribuirii și instalării de aplicații pentru telefoane mobile.
Utilizatorii pot utiliza funcționalitățile aplicației, descrisă detaliat în ghidul specific sistemului de operare Android: https://btepos.ro/ghid-instalare-si-utilizare-aplicatie-POS
a. Înregistrarea și identificarea utilizatorului
Pentru înregistrarea în aplicația POS, este necesar ca utilizatorul să fie desemnat de către entitatea juridică, prin cererea de utilizare a aplicației POS, anexă la contractul de utilizare a Aplicației POS. Înregistrarea în aplicație se realizează prin introducerea în mod obligatoriu a următoarelor informații, trimise de către BT prin SMS, la numărul de telefon indicat la semnarea contractului de utilizare a Aplicației POS și a anexelor acestuia: id-ul de comerciant id-ul de terminal codul de identificare utilizator
b. Autentificarea utilizatorului pentru accesarea și utilizarea aplicației POS
După înregistrare, utilizatorul poate utiliza aplicația doar dacă telefonul este securizat prin parolă, amprentă sau o altă metodă de securizare oferită de telefon. La fiecare accesare a aplicației se verifică dacă există o securizare a telefonului.
Utilizatorul înțelege că aplicația va fi folosită la acceptarea de tranzacții cu carduri sau cu dispozitive ce au tehnologia NFC, prin portofele electronice și că va putea efectua operațiuni de stornare a sumelor tranzacționate sau că va putea vizualiza istoricul tranzacțiilor.
Încasarea se va realiza în contul menționat în anexa contractului de utilizare a Aplicației POS, legat de comerciantul și terminalul alocat în sistemele BT.
Sunteți de acord și înțelegeți că dumneavoastră sunteți responsabil(ă) pentru păstrarea confidențialității Datelor de conectare asociate utilizării de către dumneavoastră a Aplicației POS și pentru luarea tuturor măsurilor rezonabile pentru a păstra confidențialitatea acestor informații.
Vă obligați să notificați Banca Transilvania imediat, fără întârzieri nejustificate, atunci când sesizați lipsa, furtul, însușirea ilegală sau utilizarea neautorizată a Datelor dumneavoastră de conectare, precum și a telefonului mobil pe care îl utilizați pentru accesarea Aplicației POS. De asemenea, sunteți de acord să notificați Banca Transilvania imediat, fără întârzieri nejustificate, în același mod cu privire la orice altă încălcare a securității în legătură cu Serviciul despre care aveți cunoștință.
Banca Transilvania poate suspenda utilizarea Datelor de conectare sau a Contului dumneavoastră în cazurile în care suspectează compromiterea securității acestora sau existența unei utilizări neautorizate sau frauduloase. Banca Transilvania vă va informa în prealabil sau, dacă acest lucru nu este posibil, imediat după suspendarea utilizării datelor dumneavoastră de conectare sau a Contului, specificând motivele suspendării, cu excepția cazului în care furnizarea acestor informații ar putea compromite măsurile rezonabile de securitate sau ar contraveni legii. Banca Transilvania va reactiva Datele de conectare sau Contul dumneavoastră, în cel mai scurt timp posibil după eliminarea motivelor care au determinat suspendarea inițială.
Sunteți de acord că utilizatorii desemnați de către companie sunt autorizați să acceseze aplicația, să accepte plăți cu cardul sau dispozitive prin NFC în aceasta, în aplicație, să storneze tranzacții și să vizualizeze istoricul de tranzacții efectuate.
3. Ce poți face în Aplicația POS?
Actualele funcționalități disponibile în Aplicația POS sunt enumerate în cele ce urmează și prezentate detaliat în ghidul dedicat pe https://btepos.ro/ghid-instalare-si-utilizare-aplicatie-POS
Totodată, pe aceste pagini web se regăsesc detalii cu privire la fiecare funcționalitate din Aplicația POS pe care utilizatorul are obligația să le consulte și să le ia la cunoștință.
Actualele funcționalități se pot completa cu altele noi, comunicate în ghidurile menționate.
Prin utilizarea aplicației POS, utilizatorul va putea efectua operațiuni financiare, precum, dar fără a se limita la: acceptarea de plăți contactless cu cardurile emise sub sigla Visa, Mastercard, Maestro sau cu dispozitive având sistemul de operare Android și tehnologie NFC incorporată, prin portofelele electronice instalate pe acestea; stornarea tranzacțiilor; vizualizarea istoricului de tranzacții, cu filtru de căutare tranzacții.
4. Declarații și garanții
La momentul înregistrării în vederea utilizării Aplicației POS, declarați și garantați următoarele: că aveți dreptul ca urmare a autorizării de către persoana juridică ce a contractat serviciul de acceptare carduri la plată prin Aplicația POS și capacitatea deplină de exercițiu în vederea accesării și utilizării aplicației; că numărul de telefon declarat este alocat de un operator de telefonie mobilă din România; că nu comunicați parola de deblocare a telefonului unei terțe persoane. Sunteți exclusiv responsabil pentru menținerea confidențialității și păstrarea în siguranță a datelor introduse în aplicația POS și a parolei de deblocare a telefonului. Mai mult, sunteți responsabil pentru activitățile de orice natură ce au loc în contul dumneavoastră; vă obligați să ne anunțați imediat de orice utilizare neautorizată a contului dumneavoastră sau de orice încălcare a securității contului de care deveniți conștient sau pe care în mod rezonabil ar trebui să o suspectați. Cu toate acestea, indiferent de această notificare, nu vom răspunde pentru pierderile pe care ați putea să le suportați ca urmare a utilizării neautorizate a contului dumneavoastră (indiferent dacă o astfel de utilizare se produce cu sau fără cunoștința dumneavoastră); vă asumați întreaga răspundere pentru distribuirea pe orice canale de distribuție a unor link-uri și/sau mesaje de promovare a campaniilor care pot fi desfășurate prin intermediul aplicației POS și garantați băncii că nu veți uza de aceste distribuiri în mod abuziv; să nu comunicați unor terțe persoane codul OTP primit pe numărul dumneavoastră de telefon; vă obligați să ne anunțați în cazul lipsei, pierderii sau furtului telefonului mobil pe care este instalată aplicația POS; că nu veți utiliza în mod abuziv funcționalitatea Aplicației POS; să dezinstalați aplicația în cazul în care telefonul pe care ați instalat-o inițial nu vă mai aparține sau nu îl mai utilizați; că nu veți falsifica sau oferi informații eronate despre identitatea sau intențiile dumneavoastră în legătură cu orice ar avea legătură cu aplicația; că nu veți transmite, distribui sau oferi orice informații sau materiale care sunt în tot, sau în parte ilegale, false, frauduloase sau inadecvate, ofensatoare sau care încalcă ordinea publică și bunele moravuri; că veți asigura și menține securitatea fizică și logică a telefonului, conform recomandărilor producătorului și a bunelor practici; să actualizați sistemul de operare conform recomandărilor producătorului și să utilizați doar versiunile oficiale ale sistemului de operare furnizat de producător; să nu inhibați protecțiile de securitate ale sistemelor de operare recomandate de producătorul de telefoane; că veți instala Aplicația POS doar din magazinul Google Play Store; să nu instalați aplicații din surse neoficiale, acestea ar putea compromite securitatea aplicației; să vă asigurați că orice date introduse în aplicație sunt corecte și complete; că nu veți încălca orice drept prevăzut prin lege, drepturi de proprietate, drepturi intangibile, dreptul privind confidențialitatea sau datele cu caracter personal ale altora; că nu veți utiliza conținutul aplicației pentru a revinde, distribui sau folosi serviciile oferite; confirmați că ați citit prezenții Termeni, că sunteți de acord cu aceștia, în vederea utilizării aplicației; prin utilizarea aplicației nu veți încălca nicio lege sau regulament al țării în care domiciliați, dumneavoastră fiind singurul responsabil pentru respectarea tuturor legilor și regulamentelor locale aplicabile.
5. Încetarea sau modificarea Aplicației POS
Încetarea utilizării Aplicației POS de către utilizator poate interveni în următoarele situații:
a) la inițiativa utilizatorului, prin dezinstalarea aplicației de pe dispozitivul dumneavoastră. b) la solicitarea entității juridice ce a semnat contractul de utilizare a Aplicației POS. c) din inițiativa băncii, dacă se constată că utilizatorul nu respectă regulile unei conduite adecvate care poate aduce prejudicii de orice natură băncii, precum și prezenții Termeni; d) când încetează relația de afaceri între client și Bancă.
De asemenea, putem suspenda sau modifica Aplicația POS imediat, din orice motiv, inclusiv când necesită lucrări de reparații sau întreținere. Putem să adăugăm periodic funcții noi și nu avem obligația să oferim nicio funcție anume prin Aplicația POS. Putem să retragem Aplicația POS, însă în acest caz vă vom anunța cu cel puțin 30 de zile înainte.
Putem să modificăm oricând acești Termeni, publicând Termenii modificați în aplicația Aplicația POS. În acest caz, utilizatorii vor fi notificați prin intermediul aplicației și/sau prin altă metodă de comunicare utilizând datele de contact care se regăsesc în evidențele băncii. De la momentul notificării sau, după caz, de la data indicată în notificare ca fiind cea de la care se modifică acești Termeni, tuturor utilizatorilor le va fi aplicabilă versiunea actualizată.
Dacă nu veți fi de acord cu Termenii revizuiți, puteți dezinstala oricând aplicația POS, cu efect imediat.
În cazul în care vor fi implementate Servicii suplimentare puse la dispoziție în aplicație, aceste servicii vor fi supuse acelorași reguli și condiții cuprinse în prezentele clauze, în cazul în care acestea nu vor beneficia de condiții distincte de prezentele.
6. Proprietatea intelectuală
Utilizatorul declară în mod expres că a luat la cunoștință de faptul că toată creația grafică, conținutul aplicației și materialele audio-video accesate sunt proprietatea Băncii. Fac excepție informațiile, elementele grafice aparținând altor entități, care sunt proprietatea partenerilor.
Utilizatorul acceptă că orice software folosit în legătură cu serviciile oferite în aplicație conține informații confidențiale și aflate sub drept de proprietate, fiind protejate de legile privind dreptul de proprietate intelectuală, industrială și alte legi aplicabile.
Utilizatorul se obligă să nu reproducă, să nu copieze, să nu vândă sau să exploateze serviciile, informațiile și/sau materialele audio-video la care are acces ca urmare a utilizării acestei aplicații, în parte sau complet. Utilizatorului îi este interzisă modificarea, copierea, închirierea, cedarea, împrumutul, vânzarea, distribuția sau crearea unor materiale derivate bazate pe serviciile sau programele folosite în cadrul aplicației.
7. Pentru ce nu suntem responsabili
Vă dați acceptul că aplicația nu va fi livrată fără erori sau în mod continuu, că unele imperfecțiuni nu vor fi corectate la momentul apariției lor.
Utilizatorul aplicației este responsabil pentru utilizarea aplicației. Banca Transilvania nu poate fi ținută responsabilă pentru efectele generate de utilizarea aplicației de către utilizator sau terți, de costurile generate de utilizarea aplicației sau de accesul terților la anumite informații personale și/sau confidențiale sau a datelor cu caracter personal prin intermediul aplicației. Pentru limitarea unor potențiale prejudicii aduse de utilizarea aplicației de către terți, Banca Transilvania vă recomandă să nu înstrăinați/împrumutați telefonul, să nu divulgați metoda de deblocare a dispozitivului altor persoane.
Banca Transilvania nu poate controla sistemul de operare al telefonului folosit de către dumneavoastră. Astfel, Banca Transilvania nu este responsabilă de niciun fel de prejudicii cauzate telefonului mobil, incluzând, dar fără a se limita la orice breșă de securitate cauzată de viruși, erori, înșelăciuni, falsificare, omitere, întrerupere, defecțiune, întârziere în operațiuni sau transmisiuni, linii computerizate sau cădere a rețelei sau orice altă defecțiune tehnică produsă.
Astfel, nu vom fi responsabili pentru nicio pierdere sau daună pe care noi sau dumneavoastră nu am putut să o prevedem în limite rezonabile la data la care ați început să folosiți Aplicația POS sau care nu se află sub controlul nostru.
De asemenea, nu vom fi responsabili pentru: a. nicio pierdere sau daună (morală sau patrimonială) datorată nerespectării prezenților Termeni; b. acuratețea datelor din aplicațiile, disponibilitatea sau fiabilitatea oricăror informații, conținut, puse la dispoziție de către orice aplicație terță. Ca atare, nu suntem răspunzători pentru niciun fel de daune sau pierderi cauzate sau presupuse a fi cauzate de, sau în legătură cu utilizarea sau dependența de astfel de aplicații terțe; c. problemele de sănătate care ar putea rezulta din utilizarea acestor dispozitive și aplicații, din activitatea fizică desfășurată de utilizator; d. orice pierdere sau corupere a conținutului dumneavoastră sau a altor date ale dumneavoastră, dacă pierderea sau coruperea respectivă nu este cauzată de noi sau nu se află sub controlul nostru în limitele rezonabilului. De asemenea, vă punem în vedere că Banca Transilvania nu răspunde față de dumneavoastră și/sau față de terțe părți pentru niciun fel de daune directe sau indirecte, inclusiv, dar fără a se limita la pierderi de profit, câștiguri nerealizate și/sau nefructificarea unor oportunități de afaceri sau orice alte pierderi similare suferite de dumneavoastră ca urmare a lipsei de folosință a aplicației și a serviciilor sau de calitatea necorespunzătoare a serviciilor.
8. Legea aplicabilă
Termenii și condițiile de utilizare a aplicației POS, așa cum sunt prezentați în prezentul document, sunt și vor fi guvernați și interpretați în conformitate cu legea română.
În cazul apariției unui conflict/neînțelegeri legate de utilizarea aplicației, vom încerca soluționarea conflictului respectiv pe cale amiabilă, negocierile în acest sens fiind guvernate de bună credință.
Toate disputele vor fi soluționate în instanțele competente din municipiul Cluj-Napoca, cu excepția cazurilor în care legislația în vigoare specifică o altă jurisdicție exclusivă pentru dumneavoastră.
9. Asistență
Dacă aveți orice problemă legată de funcționarea Aplicației POS, ne puteți contacta la adresa de email contact@bancatransilvania.ro sau la numerele de telefon:
- *8028 – Apelabil din orice rețea națională, fixă sau mobilă, suport 24/7
- 0264.308.028 – Apelabil din orice rețea, inclusiv internațional, suport 24/7
10. Forța Majoră și cazul fortuit
Banca Transilvania nu este răspunzătoare față de utilizator pentru neîndeplinirea oricărei obligații în caz de forță majoră/caz fortuit și, în general, în cazul unui eveniment care este dincolo de controlul său, cât și pentru operarea și conexiunea altor rețele naționale sau străine și pentru activitățile și acțiunile lor în general.
Caz de forță majoră/de caz fortuit poate fi, de exemplu, dar nu limitativ: stare de război (fie declarat sau nu), conflict armat, revoluție, insurecție, acțiuni sau amenințări militare sau teroriste, sabotaj, tulburări civile, greve sau alte acțiuni în câmpul muncii, legi, regulamente, decizii sau directive, catastrofe naturale, cutremur, incendiu, explozie, tulburări solare sau meteorologice, urgențe publice sau orice altă întâmplare care este dincolo de controlul băncii.